هیات ریحانةالنبی(ص)-حرم امام رضاعلیه السلام

هیات ریحانةالنبی (ص)-حرم مطهر امام رضا علیه السلام.شبهای جمعه ساعت23:30 صحن غدیر -رواق غدیر

هیات ریحانةالنبی(ص)-حرم امام رضاعلیه السلام

هیات ریحانةالنبی (ص)-حرم مطهر امام رضا علیه السلام.شبهای جمعه ساعت23:30 صحن غدیر -رواق غدیر

ماه پر فضیلت رجب

صدوق در « ثواب الاعمال » و « امالی» به اسناد خود از حضرت رسول اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم روایت نموده است که فرمود:

 

«هرکس سی روز از رجب را روزه بدارد منادی از آسمان ندا خواهد نمود که ای بنده ی خدا اما آنچه از تو گذشته است برای تو آمرزیده شد پس عمل را در مابقی عمر از سر بگیر …»

 

از ایشان پرسیده شد اگر کسی به هر دلیلی عاجز ازین روزه باشد چه کند تا به همچین ثوابی که توصیف فرمودید برسد؟

فرمودند:

« در عوض هر روز گرده نانی به تصدق بدهد که قسم به کسی که جانم به دست اوست هرگاه چنین تصدقی هر روزه بدهد به آنچه توصیف کردم و بیشتر از آن خواهد رسید؛ چه هرگاه تمام خلایق کلا از اهل آسمانها و زمین جمع شوند بر اینکه مقدار ثواب آن را اندازه بگیرندبه عشر آن چیزی که در بهشت از فضایل و درجات عائل می گردد نمی رسند.»

گفتند: یا رسول الله صلی الله علیه و آله اگر کسی این صدقه را هم نتواند برای اینکه به ثوابی که توصیف فرمودی نائل شود، چه بایدش کرد؟

فرمودند:

در هر روز از ماه رجب تا سی روز تمام شود این تسبیح را یک صد مرتبه بگوید:

سبحانَ الاِلهِ الجلیل سبحان من لا یَنبَغی التسبیحُ الا له، سبحان الاَعَزِّ الاکرم سبحانَ من لَبِسَ العِزَّ و هو له اهل » *

به نقل از کتاب المراقبات / اعمال ماه رجب
نظرات 1 + ارسال نظر

کی شود در ندبه های جمعه پیدایت کنم

گوشه ای تنها نشینم تا تماشایت کنم

مینویسم روی هر گل نام زیبای تو را

تا که شاید این شب جمعه ملاقاتت کنم

اللهم عجل لولیک الفرج

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد